Kundservice

Vår kundservice är tillgänglig på 0774 - 41 42 00 helgfri mån - tors 13.00 - 16.00. De flesta av våra kunder väljer att kontakta oss direkt när vi öppnar, har du möjlighet så försök gärna lite senare under våra öppettider, då brukar det vara lättare att komma fram.


Övrig tid hänvisar vi till vår Chatbot Nora som du hittar under "Chatta" längst ner till höger på sidan,
Mina Sidor alt. kundservice@nordionenergi.se

Eventuella besök till kundtjänst ska alltid bokas i förväg, vi har ingen öppen mottagning.

Gaslukt, 0774 - 41 42 00, dygnet runt årets alla dagar

Vad behöver du hjälp med?

Flytt

Om du ska flytta in eller ut från en anläggning med gas i vårt gasnät ber vi dig att först fylla i ett av nedan formulär.
Vår Kundservice kommer sedan att genomföra flytten. Du får ett bekräftelsebrev när flytten är genomförd.

Flytt ska anmälas till oss senast 30 dagar innan datum för ägarbyte/kontraktsavslut hos din fastighetsägare.


Vår kundservice får för närvarande mycket frågor om hur man som privatkund kan byta gashandelsaktör och vad man ska tänka på. Som gasnätsaktör får vi på Weum Gas av legala skäl inte ge några råd kring ditt gashandelsavtal. Dock hänvisar vi gärna till nedan länk som tar dig till Konsumenternas Energimarknadsbyrå. De ger oberoende vägledning och information om hur gas, el och fjärrvärmemarknaden i Sverige fungerar samt en sammanställning över de gashandelsaktörer som finns och hur du kontaktar dem.

Läs mer

Vanliga frågor

Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna till oss, hittar du inte svar på din fråga är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Fakturafrågor

  • Var kan jag lämna min mätarställning?

    +
  • Kan jag få min faktura på annat sätt än papper?

    +
  • Vad händer om jag inte betalar i tid?

    +
  • Till vilket konto ska jag betala min faktura?

    +
  • Kan jag se min gasförbrukning på fakturan?

    +
  • Hur tyder jag min faktura?

    +
  • Varför har jag fått en faktura trots att jag flyttat ut?

    +

Gasnätet

  • Hur ansluter jag mig till gasnätet?

    +
  • Jag ska gräva på min tomt. Var går gasledningen?

    +
  • Jag har problem med min gaspanna. Vart vänder jag mig?

    +
  • Kan jag få information om avbrott via SMS?

    +
  • Hur räknar jag ut min gasanvändning i kWh?

    +

Flytta

  • Jag flyttar snart ut ur en lägenhet/lokal. Vad behöver jag göra?

    +
  • Hur lång tid innan jag ska flytta behöver jag meddela Weum?

    +
  • Varför har jag fått en faktura trots att jag flyttat ut?

    +

Övriga frågor

  • Hur kommer jag i kontakt med Weum?

    +
  • Hur hanterar Weum mina personuppgifter för att uppfylla GDPR?

    +
  • Vad är skillnaden mellan gasnät och gashandelsavtal?

    +
  • Vad händer om jag inte väljer ett gashandelsföretag?

    +

Våra ledningar förser hem, företag och verksamheter i sydvästra Sverige med bekymmersfri, driftssäker och kostnadseffektiv energi som har god miljöprofil.

 

Weum Gas AB
556015-9492
Box 362, 201 23 Malmö
Besöksadress Riggaregatan 57
Fakturaadress: invoice@weum.se

0774-41 42 00 se Kundservice för öppettider, kundservice@weum.se

© Weum Gas AB 2019