Förändningar i Weums serviceverksamhet

Vi har många trogna och nöjda servicekunder som varit med oss under en längre tid.
Framöver kommer vi fokusera på vår kärnverksamhet – att distribuera gas till hushåll och företag, samt att möjliggöra för att mer förnybar gas kan flöda i våra gasnät. Mot bakgrund av detta har beslut tagits om att serviceverksamheten i företaget kommer att upphöra.

Om du har ett serviceavtal med Weum så ska du ha fått information hem till dig eller ditt företag om att ditt serviceavtal upphör att gälla per den 30 september. Är du privatkund kan du antingen ha fått erbjudande om ett nytt serviceavtal med en annan aktör eller fått erbjudande om en ny gaspanna då aktören inte kunnat erbjuda serviceavtal på din utrustning pga ålder eller fabrikat. Är du företagskund kan du antingen ha blivit erbjuden ett nytt serviceavtal alternativt en genomgång av din panncentral och dess utrustning.

Vi är övertygade om att aktörer som har serviceverksamhet som sin kärnverksamhet är bättre lämpade att driva och utveckla serviceverksamheten och därmed är en bättre partner för dig som kund.

Vi på Weum vill tacka våra servicekunder för förtroendet att få ha varit din servicepartner.

Har du frågor om det erbjudande du fått ber vi dig att kontakta den aktör som står på erbjudandet.
Vid alla andra frågor är du välkommen att kontakta Kundservice på kundservice@nordionenergi.se eller
0774 - 41 42 00.

Vi har många kunder som kontaktar vår Kundservice och önskar kontaktuppgifter till andra serviceaktörer, vi har därför sammanställt en lista som du kan ladda ner HÄR. Pdf, 44.6 kB.

Våra ledningar förser hem, företag och verksamheter i sydvästra Sverige med bekymmersfri, driftssäker och kostnadseffektiv energi som har god miljöprofil.

 

Weum Gas AB
556015-9492
Box 362, 201 23 Malmö
Besöksadress Riggaregatan 57
Fakturaadress: invoice@weum.se

0774-41 42 00 se Kundservice för öppettider, kundservice@weum.se

© Weum Gas AB 2019