Felaktiga fakturor gällande september månad

Tyvärr har vi upptäckt att de värmevärden som använts för att debitera september månads förbrukning varit felaktiga. Värmevärdet används för att räkna fram er förbrukning i kWh. För mer information om vilka delar en faktura består av, klicka HÄR

Företagskunder

För att korrigera detta fel för våra företagsanläggningar har vi skapat och skickat ut kreditfakturor.
Er handelsaktör har även informerats om detta fel och kommer att vidta de åtgärder de behöver för att i sin tur korrigera deras fakturor som liksom våra baseras på fel förbrukning. Ni kommer inom kort få fakturor där korrekt värmevärde används. Förbrukningen kommer att skilja sig marginellt mot den tidigare felaktiga fakturan.

Privatkunder

För privatkunder så kommer vi att justera detta fel på nästkommande faktura. Justeringen gäller maximalt fem kronor mer eller mindre. Er handelsaktör har även informerats om detta fel och kommer att vidta de åtgärder de behöver för att i sin tur korrigera deras fakturor som liksom våra baseras på fel förbrukning.

Spiskunder

Spiskunder boende i lägenhet berörs inte av detta fel då de inte debiteras på uppmätt gas utan på en schablonförbrukning.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Kundservice på kundservice@nordionenergi.se eller
på 0774 - 41 42 00.

Vi på Weum beklagar givetvis det inträffade


Våra ledningar förser hem, företag och verksamheter i sydvästra Sverige med bekymmersfri, driftssäker och kostnadseffektiv energi som har god miljöprofil.

 

Weum Gas AB
556015-9492
Box 362, 201 23 Malmö
Besöksadress Riggaregatan 57
Fakturaadress: invoice@weum.se

0774-41 42 00 se Kundservice för öppettider, kundservice@weum.se

© Weum Gas AB 2019